Potta


Vissa börjar träna det så fort barnen lärt sig sitta.

Andra börjar samtidigt som dagisinskolningen.

Sen finns det dom som inte gör någon förräns barnet är så stort
att den själv ber om att få sitta på potta/toasits för att alla kompisar gör det.


Man kan sjunga för dom.
Applådera.
Ingenting.
Eller ge pottgodis.

Jag kan ärligt säga att JAG skulle aldrig muta mitt barn med godis.

Det är väääldigt sporadiskt som vår son suttit på pottan.
(Han har själv inte velat)
Vi har sjungit ramsor och uppmuntrat honom verbalt när han gör det han ska.

Ändå vill han inte sitta på pottan.
Och han verkar rädd för toastolen...

Än så länge är han nog inte redo.


Idag sprang han omkring utan blöja i flera timmar och satt på pottan många gånger.
Utan resultat.

När jag gett upp ställer han sig på vardagsrumsgolvet och gör nummer två...


Eller är han en liten Stewie...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0