Inspiration!


Det är fredag och just nu bryr jag mig inte om att det inte är städat här hemma.

What?! Något har hänt!

Det står nämligen ett staffli mitt på vardagsrumsgolvet med en tom duk på.
Det betyder att jag måste ställa klockan så jag inte glömmer hämta min son på dagis.
För när jag börjar måla så vet jag ALDRIG när jag slutar.
Det kan ta en halvtimme lika väl som 12-14 timmar.

Jag försvinner liksom in i en helt annan värld och känner ingen hunger, ingen törst,
jag hör inte om någon knackar på dörren eller kommer gående bakom mig.

Jag har sminkat mig i klara färger, tagit på mig bekväma och färgglada kläder och
stereon är laddad med funk.

Det enda som ska tas fram nu är penslarna och färg=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0